Я вважаю, що основне завдання вчителя - це допомогти
учням перебороти лінощі та байдужість, зацікавити і заохотити до навчання.
Кожен вчитель застосовує у навчальному процесі свої прийоми підвищення
ефективності пізнавальної діяльності учнів, але досвід роботи одного вчителя не
може бути механічно перенесений іншим учителем в іншу групу.
В роботі я дотримуюсь таких правил, щодо формування основних груп компетентностей
учнів:
- Головним є не предмет, якому ми навчаємо, а особистість, яку ми формуємо.
- Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов'язаною з вивченням предмета.
- На виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль.
- Сьогоднішній активний учень – завтрашній активний член суспільства.
- Ставте учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення розбіжностей між фактами, що спостерігаються, та наявним знанням.
- Допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами навчально-пізнавальної діяльності, навчайте їх вчитися.
- Привчайте учнів думати та діяти самостійно.
- Творче мислення розвивайте всебічними аналізом проблем, пізнавальні задачі розв'язуйте кількома способами, частіше практикуйте творчі завдання.
- У процесі навчання обов'язково враховуйте індивідуальні особливості кожного учня, об'єднуйте в диференційовані підгрупи учнів з однаковим рівнем.
- Вивчайте і враховуйте життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливості розвитку.
Ці корисні правила-поради – тільки невеличка частинка, тільки вершина айсберга педагогічної мудрості, педагогічної майстерності, спільного педагогічного досвіду багатьох поколінь, які я використовую.
Немає коментарів:
Дописати коментар